joi, 1 martie 2012

Ce ti-e si cu presa asta...


Eh,am terminat facultatea de jurnalism.Si am invatat ceva sa trec examenul de admitere.Gramatica "fara numar",niste tentative de relatari,portrete etc.In facultate...eheee,invata nene!Niste chestii practice destul de interesante la seminarii si laboratoare.Deontologie,etica,coduri deontologice ale jurnalistului(astea in 2 ani,ca ce au facut colegii care au terminat jurnalism in anul 3,nici nu vreau sa stiu) etc.
Am invatat ca,in calitate de jurnalist,nu prea e frumos sa fii subiectiv(asta e oricum ceva utopic),nu e frumos sa folosesti un vocabular care te trimite cumva la marginea santului sau la tarabele din piata,nu e bine deloc sa-ti subestimezi publicul sau sa-i jignesti inteligenta.In editoriale poti sa-ti dai cu parerea cat si cum vrei,poti sa zici ca Basescu e un mare hot,ca Nastase nu mai poate invita pe nimeni sa-i numere ouale ca gainile sunt in greva,ca Iliescu e un bolsevic de care nu mai scapam...Orice.Dar in textele informative...Ei bine,in astea trebuie sa informezi corect publicul.Nu-si au locul jignirile,insultele,trivialitatile...
Am mai invatat eu ca presa e libera si ca e a patra putere in stat,ca face si desface,ca rezolva cazuri de nerezolvat uneori...
Si am mai invatat ca cenzura nu-si mai are locul in presa.Omul e liber sa se exprime,fie ca ii convine sau nu cuiva.Perioada Nastase e apusa de multisor...
Si toata supararea mea a inceput cu o dezbatere realizata pe pagina de FB si pe cea online a unui ziar,legata de subiectul Gadea-CNA(merita sau nu sanctionat pentru emisiunea in care il prinsese grija de bolnavii cronici si a avut iesirea aia cu Duta).Mi-am spus parerea,cu argumente evident(ca doar de aia e dezbatere,zic).In opinia mea merita sanctionat.Nu a respectat nici cele mai elementare reguli de etica si deontologie(si acum nu ma refer numai la emisiunea cu pricina).Nu discutam de o chestiune morala,ci de niste reguli incalcate,care trebuie sanctionate.Diaconescu si-a luat amenzi peste amenzi pentru nerespectarea regulilor CNA.Prima a fost amendata ca a depasit timpul legal de publicitate.Antena 3 a comis-o,sa fie sanctionata!
Si asa tare m-am enervat cand am vazut ca-mi sunt sterse comentariile doar pentru ca nu eram de acord cu politica adoptata de ziar!!!Nu pot sa cred cum,in Romania anului 2012,se fac astfel de lucruri...Mi se pare jalnic ca,atunci cand se termina argumentele,se trece la cenzura.Dar ma gandesc ca poate adminii paginilor au fost deranjati de faptul ca le-am atres atentia asupra modului jalnic in care este scris un articol.Ei bine,domnilor ziaristi,"a-si aduce aportul"ESTE un pleonasm!Si este atat de criticat si fumat,incat este jalnic de-a dreptul sa fie folosit de niste jurnalisti!
Si da,imi pare rau ca am citit candva aceasta publicatie!E clar ca mi-am irosit timpul aiurea...

2 comentarii:

  1. eu citesc ziare din perioada interbelica(le caut in arhiva)presa din ziua de este mai cenzurata (probabil mizele sunt mai mari) decat cea din aceea perioada. e scandalos.
    http://renegate4ever.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai mult decat cenzurata,presa de zi e aservita unui partid sau altuia.In functie de cum se pozitioneaza fata de putere/opozitie,se scriu si stirile.Iar acest lucru este de-a dreptul jalnic.

    RăspundețiȘtergere